🔥 Tip na darček: Opasok Slovenský znak 👌

Všeobecné obchodné podmienky

  1. VŠEOBECNÉ PODMIENKY

    1.1 Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode armytex.sk, ktorého prevádzkovateľom je firma ARMYTEX s.r.o., SNP 1462/88, Považská Bystrica, 01701, ktorá je zapísaná v OR, Okresný súd Trenčín, číslo vložky 42454/R, IČO: 54 033 683, DIČ: 212 156 68 10, IČ DPH: SK212 156 68 10, tel. kontakt: +421 918 966 026, email: armytex@armytex.sk, Bankové spojenie: SK8611000000002947174109 (ďalej len "obchodník").
    1.2 Obchodné podmienky sú súčasťou uzatvorenej kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom na strane druhej
    1.3 Všetky zmluvné vzťahy sú v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky
    1.4 V prípade, že je druhou zmluvnou stranou kupujúci - spotrebiteľ (ďalej len "spotrebiteľ"), riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonmi:
    - č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník")
    - č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa")
    1.5 V prípade, že je zmluvnou stranou kupujúci - podnikateľ, všetky obchodné vzťahy a zmluvy sa riadia:
    - č. 513/1991 Z.z. Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov (ďalej len "Obchodný zákonník")
    - tieto obchodné podmienky neupravujú vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim - podnikateľom (teda kupujúcim, ktorý pri svojej objednávky zadá IČO a teda nakupuje tovar pre úmysel využitia vo firme, či na ďalší predaj)
    1.6 Vymedzenie pojmov:
    a) obchodníkom je v zmysle týchto VOP predávajúci, zároveň prevádzkovateľ e-shopu (internetového obchodu) na internetových stránkach www.armytex.sk
    b) kupujúcim - spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (teda mimo nákupu na firmu), s obchodníkom uzatvára zmluvu a teda ako je pojem spotrebiteľ definovaný právnymi predpismi a najmä občianskym zákonníkom, či zákonom o ochrane spotrebiteľa
    c) kupujúcim - podnikateľom sa pre účely týchto VOP rozumie podnikateľ, ktorý s predávajúcim uzatvára zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti v zmysle obchodného zákonníka
    d) tovarom je vec, ktorú si kupujúci - spotrebiteľ u obchodníka zakúpi na jeho internetových stránkach www.armytex.sk
    1.7 Potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s tým, že sa oboznámil s týmito Obchodnými podmienkami.
    1.8 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
  2. OBJEDNÁVANIE

    2.1 Tovar môže spotrebiteľ objednávať nasledovne:
    - prostredníctvom nákupného košíka na web-stránkach predávajúceho
    - v nákupnom košíku sú povinné údaje: mailová adresa, mobilné tel. číslo, meno, priezvisko, ulica a číslo domu, mesto, PSČ (bez týchto údajov nie je možné vybaviť objednávku)
    - produkty do nákupného košíka môže spotrebiteľ vložiť prostredníctvom tlačidla “Do košíka”, priamo na stránke detailu konkrétneho produktu
    2.2 Odoslaním objednávky sa spotrebiteľ zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť sumu objednávky.
    2.3 Po odoslaní objednávky spotrebiteľom mu príde automaticky vygenerovaný mail od obchodníka so zoznamom objednaných vecí a celkovou sumou, tzv. potvrdzujúci mail o prijatí objednávky
    2.4 V prípade súhlasu s nahrávaním hovoru (viď. Podmienky ochrana osobných údajov, GDPR, si môže kupujúci objednať tovar u obchodníka aj telefonicky na čísle +421 222 205 997 pri voľbe 2)
  3. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA

    3.1 Obchodník je povinný:
    a) dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky
    - fotky produktov môžu do určitej miery skresľovať odtiene farieb (v závislosti od typu zobrazovacieho zariadenia (displej, monitor s rôznymi nastaveniami), v závislosti od typu svetelných podmienok pri fotení produktu (štúdiové nasvietenie, exteriér, interiér, typ fotoaparátu a pod.)
    - pri originál armádnom tovare, ktorý má predávajúci v ponuke (tento tovar je v popise označený ako originál armádny) je treba rátať s tým, že odtiene farby a podobné drobnosti sa môžu pri jednotlivých kusoch mierne líšiť v závislosti od rokov výroby), bez negatívneho vplyvu na funkcionalitu produktu
    b) predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní produktu a odovzdať spotrebiteľovi daňový doklad (ten bude súčasťou zásielky, prípadne bude prílohou mailu)
    c) potvrdenie o úhrade ceny dostane spotrebiteľ priamo od prepravnej spoločnosti pri prevzatí zásielky, pokiaľ kuriér zabudne takéto potvrdenie vystaviť, spotrebiteľ si ho môže dodatočne vypýtať od prepravcu. V prípade bezhotovostnej platby vopred má kupujúci potvrdenie o úhrade kúpnej ceny priamo na svojom bankovom účte
    d) obchodník je povinný poskytnúť kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady služby a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní ododňa vytknutia vady služby, bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom
    e) obchodník je povinný poskytnúť súčinnosť ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky pri mimosúdnom riešení cezhraničného sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom prostredníctvom siete Európskych spotrebiteľských centier
    3.2 V prípade, že všetok tovar je skladom, obchodník spotrebiteľovi objednaný tovar odošle bez zbytočného odkladu, pokiaľ možno, už v nasledujúci pracovný deň po prijatí objednávky, najneskôr však do 3. pracovných dní.
    a) Obchodník sa zaväzuje, že v prípade, že ak niektorý spotrebiteľom objednaný produkt nie je skladom, bude spotrebiteľa o takejto situácii informovať najneskôr do 2 prac. Dní.
    b) skladový stav môže spotrebiteľ vidieť priamo pri detaile daného produktu. Tento skladový stav je aktualizovaný niekoľkokrát do dňa našim systémom. Skladový systém však udržujú ľudia a tí môžu urobiť chybu, práve preto platí bod a), v ktorom uvádzame, že v prípade, že objednaný tovar skladom nie je, napriek tomu, že ešte skladom mal byť, tak obchodník bude o tejto situácii spotrebiteľa informovať, najneskôr do 2 prac. dní a navrhne kupujúcemu možnosti (čakať na doskladnenie s predpokladaným termínom alebo stornovanie objednávky)
    c) nezrovnalosť v skladovom stave môže vzniknúť aj v časovom okne, kedy si spotrebiteľ objedná tovar, verzus kedy dôjde k pravidelnej synchronizácii skladového stavu so skladovým systémom
    d) ďalšia situácia, kedy môže dôjsť k tomu, že tovar nie je skladom v dostatočnom množstve je tá, že pri produkte je uvedený stav napríklad 2ks a spotrebiteľ si do košíka vloží napr. 3ks - v takom prípade tiež platí, že spotrebiteľa bude obchodník informovať najneskôr do 2 prac. dní o možnosti doskladnenia chýbajúcich kusov a predpokladanom termíne dodania a spotrebiteľ sa môže rozhodnúť, či chce dodať iba tie kusy, ktoré obchodník má skladom alebo chce počkať na doskladnenie, alebo chce objednávku stornovať
    3.3 Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od spotrebiteľa za daný tovar
    3.4 Obchodník si vyhradzuje právo overiť totožnosť spotrebiteľa alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru, v prípadoch, kedy je dodávka tovaru spotrebiteľom platená vopred kartou alebo bankovým prevodom
    3.5 Zrušenie (storno objednávky) zo strany obchodníka je možné, pokiaľ:
    a) Obchodník má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možno zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade spotrebiteľovi navrhne iný, podobný tovar alebo spotrebiteľa oboznámi s tým, že objednávka bola stornovaná. V prípade, že suma za tovar už bola spotrebiteľom uhradená, predávajúci ju bezodkladne vráti kupujúcemu (spravidla do 2 prac. dní, najneskôr však do 14 dní).
    b) Obchodník má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať so spotrebiteľom (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť spotrebiteľa, atď.).
    c) Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávky od spotrebiteľov, s ktorými má zlé obchodné skúsenosti, tzn., že v minulosti neprevzali zásielku, čím obchodníkovi spôsobili nemalú finančnú škodu na administratívnych, prepravných, balných a iných nákladoch, alebo od spotrebiteľov, ktorých vrátenia tovaru a reklamácie sú neúmerné a ich nákupy vykazujú špekulatívny charakter.
    d) obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so spotrebiteľom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t.j. ceny zjavne iné ako je cena pre tento typ / druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie prvých dvoch číslic namiesto troch; o jednu cifru nižšia cena (napr. pri udávaní ceny "vypadne" jedna číslica); nulová cena, zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50% nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby u tovaru bolo uvedené, že sa jedná o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď., alebo v prípade zjavnej chyby v informácii podanej operátorom zákazníckeho centra. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutú v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, teda analogicky sa vzťahuje aj na nepotvrdené objednávky.

  4. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA

    4.1 Spotrebiteľ je povinný sumu objednávky zaplatiť pri doručení alebo v prípade platby vopred zaplatiť vopred na účet predávajúceho, či platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány
    4.2 Spotrebiteľ je povinný prevziať objednaný tovar
    4.3 Spotrebiteľ je povinný nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka
    4.4 Spotrebiteľ má právo:
    a) na ochranu zdravia, bezpečnosti, ekonomických záujmov
    b) na informácie v rozsahu a za podmienok podľa zákona o ochrane spotrebiteľa a právne záväzných aktov Európskej únie
    c) na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu
    d) dotazovať sa u obchodníka na situácie, pri ktorých si spotrebiteľ myslí, že boli porušené jeho práva
    e) v prípade sporu s obchodníkom podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26 zákona, ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva alebo právom chránené záujmy a obchodník to rozporuje, nedohodol sa na riešení situácie so spotrebiteľom k spokojnosti spotrebiteľa
    4.5 Zrušenie (storno) objednávky je zo strany spotrebiteľa možné do doby, kým nedostane mailom alebo telefonicky oznámenie o tom, že ním objednaný tovar bol vyexpedovaný a teda odovzdaný do prepravy. Kupujúci môže stornovať objednávku prostredníctvom mailu (armytex@armytex.sk). Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí obchodník spotrebiteľovi storno objednávky mailom. V prípade, že bola suma za objednaný tovar už uhradená prevodom na účet, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich vráti iným spôsobom, na ktorom sa spolu s kupujúcim dohodli.

  5. CENY A PLATOBNÉ PODMIENKY

    5.1 Obchodník je platcom DPH. Všetky ceny sú zverejnené na stránke armytex.sk a sú uvedené vrátane DPH
    5.2 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu a platbu podľa toho, aký spôsob doručenia a platby si spotrebiteľ vyberie. Cena dopravy je vždy vypočítaná priamo vo virtuálnom nákupnom košíku a je viditeľná ešte pred záväzným odoslaním objednávky. Aktuálna sadzba je uvedená aj v sekcii doprava na našom webe
    5.3 Ceny, ktoré vidíte v katalógu produktov (sortiment na našom eshope www.armytex.sk) sú platné len pre internetové nákupy. Ceny v kamennom obchode obchodníka sa môžu líšiť.
    5.4 Spôsoby platby:
    a) dobierkou (v hotovosti priamo doručujúcemu kuriérovi, či pri priehradke obsluhe na pošte alebo vo výdajnom mieste), dobierka je spoplatnená sumou 1€
    b) vopred prevodom na účet obchodníka na základe mailu, v ktorom sú uvedené platobné údaje (suma, IBAN a VS), ktorý odošle predávajúci spotrebiteľovi.
    Túto platbu môže spotrebiteľ vykonať:
    - Prevodným príkazom zo svojho účtu,
    - priamym vkladom hotovosti na účet predávajúceho
    Spotrebiteľ je povinný pri platbe vopred na účet uviesť variabilný symbol, ktorý nájde v platobných údajoch
    c) platobnou kartou online - na tento spôsob platby využíva obchodník bezpečné riešenie, platobnú bránu Besteron, od spoločnosti Pay Soultions a.s. (Visa, Mastercard, Maestro)
    5.5 Platba je možná iba v EUR
    5.6 Daňový doklad (faktúru) posiela obchodník spotrebiteľovi vždy fyzicky spolu s tovarom, prípadne podľa dohody ako prílohu mailu.
    5.7 Spotrebiteľ je povinný uhradiť celkovú sumu objednávky, vrátane prepravných nákladov, ktorú vidí na konci nákupného procesu v košíku pred potvrdením objednávky. Danú sumu zároveň vidí v potvrdzujúcej emailovej správe, ktorá spotrebiteľovi príde hneď po potvrdení objednávky
    5.8 Všetky akcie a výpredaje sú platné po dobu trvania akcie/výpredaja a zároveň do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak




  6. DODACE PODMIENKY

    6.1 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je do 2 prac. dní od odoslania zásielky s objednávkou obchodníkom spotrebiteľovi (táto doba sa môže predĺžiť v prípade, že prepravná spoločnosť zlyhá z technických, či kapacitných alebo iných nepredvídateľných a obchodníkom neovplyvniteľných dôvodov. Takúto situáciu obchodník nedokáže žiadno ovplyvniť).
    6.2 Doba odoslania zásielky do prepravy obchodníkom kupujúcemu je zvyčajne ihneď na druhý deň od prijatia objednávky, spravidla nie dlhšie ako ako na 2. / 3. deň. Doba dodania sa môže predĺžiť ak predávajúci niektorý tovar z objednávky kupujúceho nemá skladom. O takejto situácii bude predávajúci kupujúceho informovať mailom do 2 prac. dní od prijatia objednávky, spravidla do 1 dňa. Predávajúci bude kupujúceho informovať o predĺženej dobe dodania, prípadne mu navrhne iný, podobný produkt alebo navrhne vyradenie konkrétneho produktu z objednávky. Ak spotrebiteľovi nevyhovuje návrh obchodníka na dobu dodania v takomto prípade, tak spotrebiteľ alebo obchodník môže objednávku stornovať.
    6.3 Maximálna lehota dodania v prípade predĺženia je zo zákona do 30 dní od akceptovania objednávky spotrebiteľa obchodníkom
    6.4 Ak si obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v dohodnutej lehote, spotrebiteľ ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty.
    6.5 Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky spotrebiteľa obchodníkom (ted buď dodacia adresa v prípade doručenia na adresu, alebo spotrebiteľom zvolené výdajne miesto Packety alebo Balíkova, či pobočka pošty). Dodacie miesto sa po vybavení objednávky nedá žiadnym spôsobom zmeniť.
    6.6 Spotrebiteľ je oprávnený skontrolovať zásielku, jej obal, bezprostredne pri doručení. V prípade, že spotrebiteľ zistí, že zásielka je poškodená alebo otvorená, oznámi to prepravcovi a spíšu zápisnicu o poškodenej zásielke. Ak prepravca odmietne vydať takýto doklad, zásielku si neprevezme a kontaktuje obchodníka. Obchodník situáciu vyrieši s prepravcom a spotrebiteľovi dodá nový tovar alebo vráti kúpnu cenu, ak už bola zaplatená.
    6.7 V prípade, že si spotrebiteľ prevezme poškodenú zásielku a nespíše zápisnicu s prepravcom podľa bodu 6.6, a následne zistí, že nejaká položka objednávky chýba alebo je poškodená, obchodník nemá dosah na riešenie situácie, pretože spotrebiteľ nesplnil zásadný bod uvedený v bode 6.6, ktorý je pre vybavenie takejto situácie kľúčový. V takom prípade môže teda spotrebiteľ danú situáciu skúsiť riešiť s prepravcom.
    6.8 Spotrebiteľ je o expedovaní zásielky informovaný mailom, ktorý odošle obchodník spotrebiteľovi. O doručovaní zásielky bude spotrebiteľa informovať prepravca telefonicky, sms správou alebo mailom.
    6.9. Osobný odber - pri objednávke so spôsobom dopravy osobný odber bude objednaný tovar pripravený predávajúcim na adrese jeho predajne (spravidla do 1 prac. dňa, najneskôr do 2. pracovných dní, v prípade, že tovar nie je skladom bude spotrebiteľ informovaný o predĺženej lehote). Spotrebiteľ dostane potvrdenie mailom v čase, keď bude tovar pripravený na vyzdvihnutie a bude si ho môcť do 10 kalendárnych dní vyzdvihnúť.
  7. DORUČENIE TOVARU A CENY ZA DORUČENIE A PLATBU

    7.1 Obchodník zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:
    a) kuriér GLS - 3,90€
    b) Expresná zásielka na poštu - 3,6€
    c) osobný odber - 0€
    d) zásielkovňa / packeta výdajne miesto - 2,50€ (Pri zvolení Z-boxu je úložná lehota 2 dni)
    e) Slovak Parcel Service kuriér na adresu - 3,90€ (dobierka je pri SPS možná len do výšky 199€. Všetky objednávky s vyššou dobierkou budú mať automaticky zmeneného prepravcu na iného kuriéra), pri zvolení alzaboxu je lehota na prevzatie 2 dni
    Platby:
    a) dobierka - 1€
    b) platba kartou - 0€
    c) platba prevodným príkazom (0€)
    7.2 V prípade, že je objednávka tovaru v min. hodnote 70€, doprava je zdarma. V prípade, že si kupujúci objedná tovar, ktorý má štítok doprava zdarma, doprava je zdarma. Košík v týchto prípadoch automaticky dopravu neúčtuje.
    7.3 Doba prepravy od prepravnej spoločnosti ku kupujúcemu (tzn. od doby, keď sa zásielka dostane do rúk prepravnej spol.):
    a) GLS kuriér: zásielku doručí na druhý prac. deň (v prípade nepredvídateľných udalostí ako porucha alebo kapacitné dôvody najneskôr do 2. pracovných dní),
    b) Expresná zásielka na poštu (doručenie na poštu): zásielka bude uložená na pošte na druhý prac. deň. (v prípade nepredvídateľných udalostí ako porucha alebo kapacitné dôvody najneskôr do 2. pracovných dní)
    c) osobný odber - zásielka je pripravená v predajni na vyzdvihnutie v nasledujúci pracovný deň po vytvorení objednávky (v prípade technických problémov alebo z kapacitných dôvodov, najneskôr do 2. pracovných dní)
    7.4 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky spotrebiteľa. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
    7.5 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Spotrebiteľ je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky.
    7.6 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad), ktorá slúži zároveň aj ako dodací list.
    7.7 Za tovar zodpovedá obchodník až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim od doby, kedy tento písomne potvrdí prevzatie tovaru prepravcovi.
    7.8 Obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru spotreboteľovi zavinené prepravcom. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca. Takéto prípady rieši obchodník dodaním nového tovaru spotrebiteľovi a predajca vyrieši situáciu s prepravcom. Spotrebiteľ je však povinný pri doručení pred pravzatím požiadať doručujúceho kuriéra alebo obsluhu výdajneho miesta o zdokumentovanie poškodenej zásielky - bez tohto úkonu nie je možné následne zásielku reklamovať, viď. bod 6.6 a 6.7 týchto VOP.
    7.9 Tieto prepravné podmienky platia len v rámci SR.
    7.10 pre všetky spôsoby prepravy slúži ako kontaktný údaje pre notifikácie a kontakt na doručenie mailová adresa a mobilné telefónne číslo
    7.11 v prípade prepravcu Packeta a výberu jedného z tzv. Z-boxov je potrebné mať stiahnutú aplikáciu Packety a funkciu bluetooth v mobilnom telefóne


  8. ODSTÚPENIE OD VYBAVENEJ OBJEDNÁVKY SPOTREBITEĽOM (VRÁTENIE TOVARU DO 14 DNÍ)

    8.1 Spotrebiteľ je v súlade so zákonom oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od vybavenej objednávky, najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto platí podľa zákona len pri nákupe prostredníctvom internetového obchodu obchodníka. Nie v jeho kamennej predajni, kde si môže zákazník tovar prezrieť a odskúšať.
    V prípade nevyžiadanej návštevy, alebo na fyzickej predajnej akcii je táto doba zo  zákona do 30 dní, avšak toto neplatí pre internetový obchod a teda neplatí to ani pre zmluvu medzi obchodníkom a spotrebiteľom v zmysle týchto VOP, pretože obchodník nikdy nevykonáva nevyžiadané návštevy, či nerealizuje fyzické predajné akcie)
    8.2 Tovar na vrátenie musí byť:
    a) vhodný na ďalší predaj, teda: nepoškodený, nenosený, neopratý (tovar môže byť len odskúšaný, tzn. vyskúšané, či sadla veľkosť v podmienkach, kde nemôže dôjsť k znehodnoteniu tovaru, tzn. doma)
    b) kompletný,
    c) vrátenie priloženého dokladu o kúpe (faktúra), pokiaľ ju kupujúci má, pokiaľ nie preukázanie nákupu inou formou (napríklad číslo objednávky)
    d) dostatočne zabalený, ak spotrebiteľ zašle predávajúcemu tovar zle zabalený a tovar sa cestou akýmkoľvek spôsobom znehodnotí, obchodník nemusí vrátenie tovaru uznať!
    e) Pokiaľ sa na objednávku vzťahoval aj darček (nejaký produkt ktorý spotrebiteľ dostali zadarmo k objednávke - uvedený aj na faktúre), pri vrátení objednávky musí spotrebiteľ vrátiť aj tento produkt (teda kompletnú objednávku)
    8.3 Všeobecný postup pri vrátení tovaru
    a) obchodník odporúča kontaktovať predávajúceho ohľadom vrátenia tovaru prostredníctvom mailu,
    b) je potrebné vypísať formulár vrátenia tovaru do 14 dní, napríklad ten, ktorý nájdete na našom eshope napríklad Formulár pre vrátenie tovaru.pdf a zaslať ho mailom, prípadne spolu s tovarom predávajúcemu
    c) zaslať tovar spolu s faktúrou na adresu predávajúceho poštou na: ARMYTEX, Centrum 5, 01791, Považská Bystrica (nezabudnite uviesť aj tel. č. +421 918 966 026) alebo kuriérom na ARMYTEX, Centrum 8/13, 01701 Považská Bystrica (nezabudnite uviesť aj tel. č. +421 918 966 026),
    d) uhradiť výdavky súvisiace s vrátením tovaru (poštovné, prípadné poistenie, balné).
    8.4 Spotrebiteľ je povinný pri vrátení tovaru späť predávajúcemu tovar riadne zabaliť. Obchodník pri prípadnom poškodení tovaru pri preprave nemusí vrátenie akceptovať, keďže poškodený tovar ďalej ponúkať ďalej pochopiteľne nebude a poškodenie nie je chyba obchodníka. Tovar odporúčame poslať poistený (obchodník neručí za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy).
    8.5 V žiadnom prípade nesmie spotrebiteľ zaslať tovar predávajúcemu na dobierku. Takáto zásielka nebude obchodníkom prevzatá a kupujúcemu sa vráti späť. Peniaze obchodník vracia výhradne na účet, v prípade, že účet spotrebiteľ nemá, tak poštovou poukážkou
    8.6 Po splnení podmienok podľa bodov 8.1 až 8.5 týchto Obchodných podmienok a po obdržaní vráteného tovaru je obchodník povinný:
    a) prevziať tovar naspäť, skontrolovať, či je v pôvodnom stave a nepoškodený,
    b) vrátiť spotrebiteľovi v lehote najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru a formuláru o odstúpení zmluvy celú sumu zaplatenú za tovar (pokiaľ spotrebiteľ vracia iba časť objednávky, tak len sumu za tú konkrétnu časť objednávky),
    c) predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu aj sumu za prepravu tovaru, konkrétne najlacnejší spôsob prepravy z jeho ponuky, teda 2,50€ - výdajne miesto Packety.
    V prípade, že si spotrebiteľ nevybral najlacnejšiu možnú variantu prepravy, príde o rozdiel medzi sumou za prepravu, ktorú zaplatil a najlacnejšou možnou variantou prepravy, keďže predávajúci je povinný uhradiť len najlacnejšiu možnú variantu prepravy tovaru, teda 2,50€ - výdajne miesto Packety
    8.7 Pokiaľ spotrebiteľ splní tieto podmienky, obchodník vráti spotrebiteľovi peniaze na jeho IBAN, prípadne iným spôsobom, na ktorom sa vzájomne dohodli
    8.8 V prípade nesplnenia niektorej z podmienok podľa bodov 7.1 až 7.6 týchto Obchodných podmienok nebude obchodník akceptovať odstúpenie od vybavenej objednávky a tovar bude vrátený spotrebiteľovi naspäť.

  9. VÝMENA TOVARU ZA INÝ TOVAR ALEBO INÚ VEĽKOSŤ TOVARU

    9.1 Kupujúci má právo požiadať predávajúceho o výmenu tovaru za iný tovar alebo inú veľkosť do 14 dní od prevzatia tovaru.
    9.2 Tovar, ktorý vymieňate musí byť:
    a) vhodný na ďalší predaj, teda: nepoškodený, nenosený (nesmú byť vidno žiadne známky nosenia), neopratý (tovar môže byť len odskúšaný, tzn. vyskúšané, či sadla veľkosť v podmienkach, kde nemôže dôjsť k znehodnoteniu tovaru, tzn. doma)
    b) kompletný,
    c) zaslanie priloženého dokladu o kúpe (faktúra), pokiaľ ju kupujúci má,
    d) dostatočne zabalený, ak kupujúci zašle predávajúcemu tovar zle zabalený a tovar sa cestou akýmkoľvek spôsobom znehodnotí, predávajúci nemusí výmenu tovaru uznať.
    9.3 Ak sa kupujúci rozhodne požiadať predávajúceho o výmenu tovaru podľa bodu 8.1 týchto Obchodných podmienok, postup je nasledovný:
    a) odporúčame kontaktovať predávajúceho ohľadom výmeny tovaru prostredníctvom mailu,
    b) odporúčame vypísať formulár výmeny tovaru za iný tovar alebo inú veľkosť tovaru, ktorý nájdete na našom eshope Formulár pre výmenu tovaru.pdf a zaslať ho spolu s tovarom a faktúrou predávajúcemu,
    c) zaslať tovar spolu s faktúrou na adresu predávajúceho (Radovan Štrbáň, ARMYSHOP, Centrum 8/13, 01701 Považská Bystrica),
    d) uhradiť výdavky súvisiace s vrátením tovaru (napr. prepravné náklady).
    9.4 Kupujúci je povinný pri vrátení tovaru späť predávajúcemu tovar riadne zabaliť. Predávajúci pri prípadnom poškodení tovaru pri preprave nemusí výmenu tovaru akceptovať, keďže poškodený tovar ďalej ponúkať nebude a poškodenie nie je chyba predávajúceho. Tovar odporúčame poslať doporučene a poistený (predávajúci neručí za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy).
    9.5 V žiadnom prípade nesmie kupujúci zaslať tovar predávajúcemu na dobierku. Takáto zásielka nebude predávajúcim prebratá a kupujúcemu sa vráti späť.
    9.6 Po splnení podmienok podľa bodov 9.1 až 9.5 týchto Obchodných podmienok a po obdržaní vráteného tovaru je predávajúci povinný:
    a) prevziať tovar naspäť, skontrolovať, či je tovar nepoškodený,
    b) najneskôr do 14 dní od prevzatia zásielky zaslať kupujúcemu:
    • inú, kupujúcim požadovanú veľkosť tovaru,
    • iný, kupujúcim požadovaný tovar:
    - tovar je v rovnakej hodnote: kupujúci nič nedopláca,
    - tovar je v nižšej hodnote ako kupujúcim vrátený tovar na výmenu: predávajúci vystaví kupujúcemu dobropis, následne novú faktúru a peňažný rozdiel kupujúcemu vráti na účet, prípadne poštovou poukážkou na adresu (dlhšie trvajúci spôsob),
    - tovar je vo vyššej hodnote ako kupujúcim vrátený tovar na výmenu: predávajúci vystaví kupujúcemu dobropis k pôvodnej faktúre a vystaví novú faktúru, na nový tovar, kupujúci uhradí rozdiel medzi pôvodným a novým tovarom spôsobom, na ktorým sa vzájomne dohodnú (dobierka alebo platba vopred na účet).

    9.7 V prípade nesplnenia niektorej z podmienok podľa bodov 9.1 až 9.5 týchto Obchodných podmienok nebude obchodník akceptovať výmenu tovaru a tovar bude vrátený na náklady spotrebiteľa naspäť.
  10. REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)

    10.1. Obchodník zodpovedá za vady tovaru a spotrebiteľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u obchodníka podľa platného reklamačného poriadku.
    a) Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí spotrebiteľom. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Záruka sa nevzťahuje na vady, o ktorých bol spotrebiteľ obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola spotrebiteľská zmluva uzatvorená, musel vedieť.
    b) Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
    10.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok, zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.armytex.sk vo VOP. Spotrebiteľ zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí, a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv.
    10.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený spotrebiteľom od obchodníka vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
    10.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky. Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi a Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Záruka sa vzťahuje na vadný tovar alebo iný rozpor s kúpnou zmluvou, napr. omylom zaslaný iný tovar, ako si spotrebiteľ objednal.
    10.5. Spotrebiteľ má právo uplatniť si počas záručnej doby u obchodníka zodpovednosť za vady tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka, a pokiaľ preukáže, že tovar bol zakúpený u obchodníka a je v záručnej dobe (napríklad daňový doklad).
    10.6.
    a) Záručná doba pri použitom tovare je 1 rok a začína plynúť odo dňa dodania tovaru spotrebiteľom. Záručná lehota na nový tovar, nepoužitý, je 2 roky (pokiaľ nie je uvedené inak, napr. vyššia doba záruky na konkrétny produkt)
    b) Pokiaľ má výrobok uvedenú dlhšiu záruku ako je zákonná 2 roky, je potrebné na uplatnenie predĺženej záruky doložiť aj záručný list s výrobným číslom tovaru.
    c) Ak je na tovare, na jeho obale alebo návode uvedená v súlade s ďalšími právnymi predpismi lehota na použitie tovaru, či spotrebiteľská záruka, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty.
    d) Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
    10.7. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu. Životnosť a záručná doba výrobku sú rozdielne pojmy. Zákonom danú záručnú dobu si nemožno zamieňať so životnosťou výrobku, t. j. dobou, po ktorej pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom ku svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho používania vydržať.
    10.8. Spotrebiteľ je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, za vady tovaru zistené pri tejto prehliadke obchodník zodpovedá, ak sa preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru. V prípade, že bol dodaný nesprávny tovar, iný, ako bol deklarovaný v internetovom obchode, spotrebiteľ je povinný tovar reklamovať (vytknúť nesprávne dodanie) ihneď a nepoužívať ho - obchodník je povinný na svoje náklady tovar vymeniť za správny alebo vrátiť spotrebiteľovi kúpnu sumu.
    10.9. Počas záručnej doby má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu obchodníkovi, a preukázaní, že tovar bol zakúpený u obchodníka a je v záručnej dobe (napríklad daňovým dokladom).
    10.10. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, resp. požadovať reklamáciu tovaru len v prípade, ak vytkol vadu obchodníkovi do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
    10.11. Ak tovar vykazuje vady, spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka tak, že:

    - doručí tovar vrátane príslušenstva na adresu: ARMYTEX, Centrum 8, 01701, Považská Bystrica
    - a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a tento doručí obchodníkovi spolu s tovarom: Reklamačný formulár.pdf
    Spotrebiteľ je povinný vo formulári označiť druh a rozsah vád tovaru, ako aj časový okamih zistenia vady. Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste, ak tovar disponuje záručným listom (v prípade, že nie, ako záručný list slúži daňový doklad).
    10.12 Ako postupovať pri reklamácii v našom reklamačnom oddelení?
    a) Výrobok očistite, aby ste dodržali základné hygienické návyky. V prípade, že výrobok pošlete zablatený, či inak nečistý a teda nespĺňa základné hygienické návyky, vráti sa Vám späť a reklamácia nebude prijatá
    b) tovar dôkladne zabaľte, aby nedošlo k poškodeniu pri preprave. Najistejší prepravný obal býva pôvodný obal k výrobku, ktorý je priamo určený na ochranu výrobku pri preprave.
    c) Pre odoslanie zásielky sa, prosím, riaďte pokynmi pre zabalenie dané prepravcom, zásielku je vhodné odoslať ako krehkú a prípadne poistiť.
    d) Výrobok je potrebné posielať kompletný, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré bolo obsahom balenia.
    e) Aby mohol obchodník identifikovať, kto mu zásielku poslal, je potrebné poslať sprievodný list spolu s tovarom, v ktorom opíšete, aká porucha sa na tovare prejavila a číslo Vašej objednávky alebo faktúry. Pre tieto účely je možné využiť práve reklamačný formulár pre opis reklamácie
    f) Obchodník odporúča spotrebiteľovi zásielku s tovarom si poistiť, pre prípad, že sa v preprave stratí alebo poškodí
    g) Tovar zaslaný na dobierku obchodník nepreberá, spotrebiteľ nemôže tovar odoslať na dobierku
    10.13. Reklamačné konanie tovaru začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
    a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od spotrebiteľa obchodníkovi,
    b) doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva od spotrebiteľa obchodníkovi.
    Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla obchodníka. V prípade, že teda posiela spotrebiteľ tovar na reklamáciu obchodníkovi kuriérom, deň doručenia je deň, kedy kuriér odovzdá tovar obchodníkovi.

    Vyššie uvedené odporúčanie pre uplatnenie reklamácie nevylučuje uplatnenie reklamácie zo strany spotrebiteľa iným, zákonným spôsobom.

    10.14.
    a) Obchodník je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby.
    b) V mieste určenom na prijímanie reklamácií podľa týchto obchodných podmienok je obchodník povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie
    10.15. Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť, podľa § 621 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
    10.16. Obchodník alebo určená osoba poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru, resp. o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom, a to vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe.
    10.17. Obchodník v potvrdení o prijatí reklamácie uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady je najviac 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
    10.18. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
    10.19. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
    10.20. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi. Náklady doručenia veci znáša obchodník.
    10.21. Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:

    a) nepredložením záručného listu alebo daňového dokladu, či iného preukázania kúpi alebo nepredloženie kompletného príslušenstva, ktoré bolo súčasťou balenia tovaru alebo dokumentácie tovaru,
    b) uplynutím záručnej doby tovaru,
    c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
    d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
    e) nevhodným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
    f) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
    g) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
    h) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
    ch) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
    i) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenou osobou, napríklad pokusy o opravu spotrebiteľom alebo neautorizovaným servisom
    j) ďalším používaním tovaru po prejavení sa vady, čím spotrebiteľ rozšíri vadu a znemožní obchodníkovi zabezpečiť efektívnu opravu

    10.22. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty (100€ a viac), obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
    10.23. V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
    10.24. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
    10.25. V prípade, že obchodník ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.
    10.26. V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie obchodníkom alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjekty sú zverejnené tu: http://www.mhsr.sk, viac info v bode 12 týchto VOP. Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.
    10.27. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v prípade, ak:
    a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
    b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
    c) obchodník odmietol odstrániť vadu z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti,
    d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy, alebo
    f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
    10.28. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy podľa bodu 10.27. písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
    10.29. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
    10.30. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
    10.31. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
    10.32. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi
    10.33. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
    10.34 Poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby:
    a) Podľa § 622 občianskeho zákonníka
    (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
    (2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
    (3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
    b) podľa § 623 občianskeho zákonníka
    (1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
    (2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

  11. ZĽAVOVÝ KÓD

    11.1 Pokiaľ ste od nás obdržali zľavový kód, či už v rámci kampane, zľavový kód na prvý nákup po prihlásení do newslettera alebo ako kompenzáciu, postup na jeho uplatnenie je veľmi jednoduchý:
    1. krok: na eshope si do košíka vložte tovar, ktorý si chcete zakúpiť
    2. krok: v košíku je políčko zľavový kód, kde zadajte daný kód presne tak, ako ste ho obdržali
    3. krok: následne Vám košík automaticky odpočíta danú sumu
    11. 2. PODMIENKY ZĽAVOVÉHO KÓDU
    • dá sa využiť len pri nákupe v eshope, neplatí v kamennej predajni
    • kódy sa nedajú kombinovať: v jednej objednávke teda nie je možné použiť viac zľavových kódov
    • nevzťahuje sa na už zľavnený tovar (zľavnené produkty máme na eshope jasne označené)
    • kód je jednorazový, pokiaľ nie je uvedené inak
    • platnosť zľavového kódu je uvedená pri jeho obdržaní
    • pokiaľ je pri obdržaní uvedené, že kód platí len na konkrétne vybrané produkty, platí len na tie (pokiaľ nie, platí na všetok nezľavnený tovar)
    • zľavový kód môže poskytnúť zľavu v týchto formách (forma zľavy je uvedená pri jeho obdržaní)
      • % zľava
      • zľava vo fixnej hodnote v €
      • doprava zdarma
    • Keď vraciate tovar, na ktorý sa vzťahoval vo Vašej objednávke zľavový kód, ktorý ste použili: na dobropise (doklad pri vrátení tovaru) bude konkrétne tá časť (suma) zľavového kódu, ktorá sa vzťahovala na vrátený tovar taktiež stornovaná (bude teda odrátaná od sumy vráteného tovaru). Vrátime Vám teda presne tú sumu, ktorú ste skutočne za daný produkt zaplatili
  12. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

    12.1.Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu v prípade, ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu k spokojnosti spotrebiteľa. Ak predávajúci na jeho žiadosť o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovedal zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovedal viac ako 30 dní spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov. Podľa §3 zákona 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Medzi subjektmi ARS má spotrebiteľ právo voľby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z.z.
    12.2.Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR– http://www.mhsr.sk/. Na uvedenej stránke sú zverejnené aj ďalšie dôležité informácie o alternatívnom riešení sporov pre spotrebiteľov.
    12.3.V prípade predaja tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho má spotrebiteľ tiež právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e -mailom na armytex@armytex.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    12.4.Spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.

  13. ZÁVEREČNÉ INFORMÁCIE

    13.1 Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 032/6400 109, fax č. 032/6400 108, www.soi.sk
    13.2 Tieto obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
    13.3 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok
    13.4 Na vzťahy neupravené týmito podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovania zákona č. 40/1964Zb. Občianského zákonníka, zikona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. Apríla 2016 o ohrane fyzických osôob pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46ES (všeobecné nariadenia o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov
    13.5 Spotrebiteľ zaškrnutím políčka, tzv. Checkboxu, potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a vcelom rozsahu s nimi súhlasí

Na stiahnutie

Formulár pre výmenu tovaru.pdf

Formulár pre vrátenie tovaru.pdf

Reklamačný formulár.pdf

Tieto obchodné podmienky sú platné od: 1.7.2024
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť/aktualizovať tieto obchodné podmienky.

Prihláste sa do nášho mailinglistu

a zároveň vám neujde žiadna zľava ani novinka